Deus Ex

 

  
    Deus Ex — рольова відеогра з видом від першої особи та елементами жанрів шутер та стелс, в стилістиці кіберпанку. Вона була розроблена американською студією Ion Storm і видана англійською компанією Eidos Interactive 22 липня 2000 року. Гра була добре прийнята як гравцями, так і критиками, одержала велику кількість нагород «Гра року» в різних номінаціях, та заснувала однойменну серію відеоігор.

    Дія гри розгортається у вигаданому антиутопічному світі Землі 2050-х років. На планеті триває економічна криза, уряди слабшають і з'являються потужні терористичні організації, розвивається пандемія смертельної невиліковної хвороби — «Сірої Смерті». Гравець діє від імені спецагента протитерористичної організації, створеної для боротьби з цим хаосом. Сюжет гри має у своїй основі відомі західні теорії змови, такі як плани таємної спілки ілюмінатів щодо керування світом, експерименти на людях та інші.

Ігровий процес



    Гравець виступає у ролі спецагента ДжейСі Дентона, якому належить виконувати завдання різних зустрінених персонажів для просування сюжетом. Спосіб досягнення цілі залежить від вибору гравця, він може долати перепони силою, знищуючи ворогів, оминати їх, діючи приховано, або ж вирішувати проблеми полемікою.

    Основний інтерфейс гри надає інформацію про стан персонажа, його спорядження та озброєння, доступні спеціальні можливості та містить компас. Гравцеві дається змога власноруч налаштувати колір інтерфейсу.

    Як правило завдання кожної місії вимагають знайти людину або предмет, ввімкнути або зруйнувати ворожий пристрій, завантажити дані з комп'ютера під охороною. Для силових досягнень цілі слугує вогнепальна і холодна зброя та вибухівка. Приховане проходження передбачає переховування, користування обхідними шляхами на кшталт вентиляції, застосування нелетальної зброї. ДжейСі також іноді може домовитися пропустити його на заборонену територію, переконавши відповідних людей чи уклавши з ними певну угоду. Крім зброї, у грі є предмети, покликані полегшувати проходження: відмички та універсальні зламні інструменти, аптечки, вдосконалення зброї, броня. Отримані предмети складаються до інвентаря. Десять предметів можна помістити на панель швидкого доступу. В меню інвентаря також виконуються вдосконалення, надається інформація про поточні завдання, карта місцевості.

    Запас здоров'я ДжейСі розподілений між різними частинами тіла. Якщо персонаж зазнає поранень рук і ніг, він втрачає точність стрілянини і швидкість руху відповідно. Якщо вичерпується запас здоров'я тулуба чи голови, він гине і гра починається з останньої точки збереження. Здоров'я відновлюється аптечками, їжею, або за допомогою медичних роботів. Використання спеціальних можливостей вимагає біоенергії, що поповнюється від спеціальних батарей.

    За виконання як сюжетних, так і необов'язкових побічних завдань, а також за дослідження світу (знаходження таємних місць на рівні, у яких переважно знаходяться припаси) нараховуються очки досвіду. Ці очки вкладаються в розвиток різних умінь персонажа. 
ДжейСі має 11 умінь: поводження з холодною зброєю, легкою стрілецькою, важкою, снайперською й вибухівкою; злам механічних замків, електронних замків та комп'ютерів; лікування, плавання та володіння спорядженням. Кожне вміння спочатку перебуває на першому рівні розвитку й може бути розвинене до четвертого, однак кількість очок досвіду за всю гру недостатня для повного розвитку всіх умінь. Іншим способом змінювати характеристики персонажа є нанододатки (англ. nanoaugmentation) — унікальні здібності, які отримуються за сюжетом за допомогою вживляння в тіло ДжейСі нанороботів. Вони дають різноманітні додаткові можливості — наприклад регенерацію здоров'я, тимчасову невидимість, поліпшений зір з виведенням додаткової інформації. Гравець може встановити щонайбільше 9 нанододатків, доступно ж їх у ході гри удвічі більше; один раз встановлений нанододаток можна лише розвивати, але не можна замінити на інший. Розвиваються вони встановленням особливих ін'єкцій. «Каністри» нанороботів, які установлюють і розвивають нанододатки, можна знайти під час проходження: але одні можна встановити лише за допомогою спеціальних медичних роботів, що перебувають далеко не в кожній локації; інші ж можна приймати на місці.

    Спілкування з іншими персонажами відбувається під час заставки від третьої особи на рушії гри. При цьому гравець, як правило, має можливість вибрати з декількох висловлювань ДжейСі те, яке він повинен вимовити. Відповіді гравця зазвичай мають відчутний вплив на сюжетну лінію гри, оскільки персонажі по-різному реагують на запитання й відповіді ДжейСі.

    З виходом патчів було додано багатокористувацький режим гри. В ньому кілька гравців намагаються знищити героїв та одне одного на місцевостях з сюжетного режиму.



Коментарі

  1. Як на мене,гра дуже мультяшна,і мені не дуже сподобалась.Дякую за допис !)

    ВідповістиВидалити
  2. Планирую пройти когда-то,но не уверен,наступит ли это время!xD Спасибо автору!

    ВідповістиВидалити
  3. Одна из любимых моих мне в данном жанре , честно говоря , гораздо лучше нововышедшей игры " киберпанк 2077"
    С огромным удовольствием прошел все части по нескольку раз, но скажу честно , некоторые вещи из блога узнал впервые. Все таки стоит внимательнее слушать диалоги и записки )

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Counter-Strike: Global Offensive

Оsu!

DOTA 2