Dead by Daylight

 


   Dead by Daylight (з англ. — «Мертві до світанку») — відеогра в жанрі «виживання серед страху» з видом від першої і третьої особи, розроблена канадською компанією Behaviour Interactive на гральному рушії Unreal Engine 4. Відеогра була випущена 14 червня 2016 року на Microsoft Windows, а в червні 2017 — на платформах PlayStation 4 та Xbox One. Восени 2019 року вийшла версія для Nintendo Switch; навесні 2020 року гра була випущена на Android та iOS.


    У грі, натхненної темами і образами кіно-жанру Слешер, команда від одного до чотирьох гравців-«виживаючих» протистоїть на певній мапі п'ятому гравцю — «вбивці»; 'Виживаючі' — беззбройні і не можуть боротися з вбивцею, вони повинні ховатися від нього і допомагати один одному. Ті, що вижили виграють матч, якщо їм вдасться відкрити виходи з карти і покинути її; вбивця — якщо йому вдасться зловити всіх виживших і повісити їх на гаки, принісши в жертву зловісної «Сутності». 'Dead by Daylight' надає гравцям на вибір ряд тематичних карт і вбивць, що розрізняються унікальними здібностями.


    Безпосередньо після випуску Dead by Daylight отримала посередні оцінки критики: оглядачі вважали гру оригінальною і атмосферною, але критикували численні технічні помилки, непродуманість механік мережевої гри і одноманітність геймплею. Протягом наступних років студія Behaviour Interactive покращувала і доповнювала гру, і їй вдалося домогтися комерційного успіху — на 2019 рік було продано понад 5 мільйонів копій. Крім ряду оригінальних, створених спеціально для Dead by Daylight персонажів і карт, для гри випускалися доповнення за окрему плату з ліцензованими персонажами і місцевостями з різних фільмів жахів, таких, як «Хеллоуїн», «Кошмар на вулиці В'язів» або «Пила».


Ігровий процес

    Dead by Daylight є багатокористувацької грою в жанрі survival horror, в якій використовується вид від першого (для вбивці) і третьої особи (для тих, що вижили). Група тих, що вижили, від одного до чотирьох чоловік з'являється в локації в нічний час доби. Їх метою є знаходження та включення від двох до п'яти (в залежності від кількості тих, що вижили) генераторів і подальша втеча за межі карти (через одні з двох воріт або через люк, який відкривається, якщо жертва залишається одна. Інший гравець, який є вбивцею, повинен знайти і вбити всіх тих, хто вижив шляхом повішення на гак або своїми руками (якщо взяти підношення Memento mori). Коли вбивця наближається до живих, жертва чує серцебиття і страхітливу мелодію (вбивця їх не чує). Чим ближче вбивця, тим швидше б'ється серце у живих, що дає останньому можливість втекти або сховатися. Ті, що вижили можуть використовувати деякі хитрощі, такі як темні місця, шафи, вузькі отвори, а також різні предмети і навички, щоб не попастися вбивці. Також під час погоні жертва може перекидати барикади, які вбивця повинен обходити, або зламати їх. Вбивця в свою чергу бачить через всю карту вибух від невдалого лагодження генератора, пошкодження проклятого тотема, спрацьовування капкана (якщо вбивця — Мисливець), спрацьовування пастки-фантома (якщо вбивця — Відьма), зняття живих з гака, місце, в якому живий зламав гак, швидкі стрибки через вікна і перепони, перекидання дерев'яних барикад, швидкі стрибки в шафки і випадки з провалом перевірки реакції. І вбивця, і ті, що вижили через всю карту бачать, де сталася лагодження генератора, де висить на гаку спійманий живий, де лежить поранений живий (вбивця бачить його, тільки якщо у нього є уміння «Мисливець на оленів», також якщо у вбивці стоїть спеціальне вміння, що зменшує радіус показу лежачого гравця), де подалася енергія для відкриття воріт, де зламався проклятий тотем. Ті, що вижили можуть знімати один одного з гаків, знешкоджувати і ламати (маючи навичку «знищувач» або ящик з інструментами) капкани і гаки, спалювати ліхтариком пастки-фантоми, витягувати жертву з пасток, лікувати пораненого без аптечки, а себе або з аптечкою, або з допомогою навички «Сам собі лікар» без аптечки.


    Персонажі прокачуються в кривавій павутині (англ. Bloodweb), витрачаючи очки крові (аналогічно балам досвіду) на отримання предметів, поліпшень і одноразових підношень. Предмети, поліпшення, підношення і навички бувають 5 видів рідкості — звичайні, незвичайні, рідкісні, дуже рідкісні, ультра рідкісний і той, якого навчають. Якість «Той, якого навчають» належить тільки Навичкам.


    Починаючи з 10 рівня, в кривавій павутині з'являється сутність (англ. Entity) — істота, яка бере жертвопринесення вбивць (кінцівки, які протикають жертву на гаку), воно з'їдає деякі вузли предметів / поліпшень / підношень і навичок до того, як їх отримує гравець. Цей факт може використовуватися гравцем для прискореного отримання нових рівнів.


    Починаючи з 30 рівня, в кривавій павутині з'являються ті, яких навчають вміння. Якщо купити таке вміння, то він буде доступний для інших персонажів (в їх власній кривавої павутині).


    Всі предмети при використанні витрачають частину свого заряду. Якщо вижив витратив предмет в матчі, або помер, то предмет пропадає. Разом з предметом пропадають і поліпшення. Підношення можуть бути використані тільки один раз і пропадають в будь-якому випадку.


    Предмет, знайдений гравцем під час матчу в скрині і не використаний до кінця, або предмет, взятий гравцем початку матчу і не використаний до кінця, буде повернуто йому з усіма поліпшеннями, взятих ним на початку матчу або знайденими з предметом в скрині.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Counter-Strike: Global Offensive

Оsu!

DOTA 2